İrlanda’dan Tahliye Edilen Öğrenciler

Dünyada salgın bir hastalık olarak hızla yayılan korona virüsünün Türkiye’ye uğramasının ardından, Türkiye aralarında İrlanda’nın da bulunduğu bir çok ülkeye sınırlarını kapattı. İrlanda’da bulunan ve evlerine geri dönmek isteyen öğrenciler ise bir şekilde seslerini duyurdu ve sınırlar kapandıktan kısa bir süre sonra tahliye uçuşu gerçekleşti. 23 Mart Pazartesi günü Dublin’den kalkan uçakla ben ve diğer tüm öğrenci arkadaşlar Türkiye’ye döndük. Şimdi süreci merak edenler için hızlıca anlatıyorum.

Tahliye Uçuşu Nasıl Gerçekleşti?

16 Mart’ta Sağlık Bakanı’nın yaptığı açıklamaya göre İrlanda’dan Türkiye’ye uçuşlar kapatıldı. Bu haberi duyduktan sonra gerek bizler gerekse Eğitim İrlanda ailesi konsoloslukla iletişimde kalarak nasıl bir yol izlememiz gerektiği konusunda yönlendirildik. Konsolosluk sosyal medya hesaplarından yapılan duyuruları takiben, konsolosluğa mail attık ve uçuşların kapatıldığı tarihten tam 1 hafta sonra uçuşumuz gerçekleşti. Yapılan açıklamaya göre yalnızca İrlanda’da bulunan Türk öğrencilerin uçuşu gerçekleşecekti ve sayımız yaklaşık 600 kadardı. Konsolosluk uçuştan bir gün öncesinde herkes için uçuş planlaması yaptı ve bize hangi uçuşla gideceğimizi mail olarak bildirdi. Ertesi gün yani uçuş günü ise geniş gövdeli uçaklarla 2 sefer düzenlenerek Türkiye’ye ulaştık.

Tahliye Uçağının Piste İndikten Sonrası

Biri sabah ve diğeri öğleden sonra olan 2 uçuşla Türkiye’ye döndük. Türk Hava Yolları, bizlere maske dağıtma ve servis yapmama gibi önlemler almıştı, yalnızca bir yiyecek paketi hazırlamış ve uçağa binerken bizlere dağıtılmıştı. Bizden uçuş boyunca maskelerimizi çıkarmamamız istenmişti, ayrıca uçuş gerçekleşmeden önce bize ’14 Günük Zorunlu Karantinaya Uyacağım’ şeklinde bir taahhütname imzalatılmıştı.

Dublin Havaalanından sabah kalkan uçak, Sivas’a indi ve diğer arkadaşlarımız Sivas’ta bulunan Kredi Yurtlar Kurumu’na ait yurtlara yerleştirildi. Ben ve Sakarya’da ki yurtlara yerleştirilecekler ise İstanbul Havaalanı’na indik. Uçak iner inmez koruma kıyafetli 2 pasaport memuru ve 2 sağlık memuru uçağın içine girdi, biz henüz yerimizden bile kıpırdamamıştık. Pasaport memurları pasaportlarımızı topladı, böylece havalanının içine girişimiz engellendi. Sağlık memurları ise önce termal kamera ile ateş kontrolü yaptı, ateşi normale kıyasla yüksek çıkanların dijital derece ile ateşi ölçüldü. Yine ateşi yüksek olanlar uçağın ön kısmına alındı ve muayene edildiler. Vücut sıcaklığının ortama göre değişmesi normaldir, dolayısıyla onlar da ateşi yüksek çıkan kişileri farklı bir yere alarak tekrar ateş ölçümünde bulundular. Ateşi düşenlerin yurtlara gitmesi izin verilirken, ateşi düşmeyenleri ise hastaneye sevk ettiler.

Uçaktan inişimize izin verildiğinde valizlerimiz çoktan uçağın park etmiş olduğu piste konulmuştu, bizde kendimize ait valizi alarak yine hemen pistte bulunan servislere bindirildik. Herkes son derece tedbirli ve önlemliydi.3 adet polis aracı eşliğinde servislerimiz Sakarya’ya doğru yol aldı, servislerimizin içinde de polis memurları vardı.

Yurtlarda Tek Kişilik Odalara Yerleştirildik

Sakarya’ya yurtlara vardığımızda yine sağlık görevlileri bizleri hazır bekliyordu. Hepimiz araçlardan teker teker indirildik ve tekrar sağlık kontrolünden geçilerek yurt odalarına yerleştirildik. Bu sürece kadar çok sıkı tedbirler alınmıştı, odalara yerleştirilmeden önce yapılan sağlık kontrolünde de  hastalığın herhangi bir belirtisini gösteriyor olsanız dahi direkt hastaneye test yapılması için sevk ediliyordunuz.

Herkes tek kişilik odalara yerleştirildi, odalara geldiğimizde atıştırmalık yiyecekler ve şampuan, diş macunu, diş fırçası, sabun gibi zaruri ihtiaçlarımız poşetlerde duruyordu. Karantinamızın 3. günündeyiz, odamızın kapı önüne konulan bir sandalyeye yiyeceklerimiz bırakılıyor ve bizler oradan alıyoruz. Sık sık bir isteğimiz var mı diye sormak için AFAD görevlileri kapımızı çalıyor. Dışarıdan ihtiyaçlarımızı sipariş etmemize ya da tanıdıklarımızın isteklerimizi getirmelerine izin veriliyor. Biz oldukça iyiyiz, bu süreci herkesin sağlıkla tamamlamasını bekliyoruz.